بارانباران، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 9 روز سن داره

برای باران

خانه مقدم

1391/1/8 12:15
نویسنده : سودابه
2,393 بازدید
اشتراک گذاری

 ت

 روز دوشنبه هفتم فروردین ما به همراه خاله ثریای نازنین به موزه مقدم رفتیم .

چند وقتی بود که من و همسر محترم در کمین فرصتی مناسب بودیم . چون

خانه مقدم فقط تا ساعت چهار بازه و همه روزهای تعطیل و پنج شنبه و جمعه

بسته است . عرفان جون هفته دوم فروردین باید در مدرسه اش حاضر میشد و

خب اصرار من برای دیدن این جور جاها علاوه بر کنجکاوی و علاقه مندی خودم ،

تاثیر خاصیه که ممکنه یکباره و در شرایط خاص و گاهی در بعض از مکانهای

تاریخی ، هنری و . . . برای  افراد ایجاد بشه و من دلم میخواد عرفان رو در همه

این شرایط خاص قرار بدیم شاید یکباره با دیدن یه چیز  یا یه مکان احساسی و

میلی برای آموختن یه هنر یا یه علم در وجودش جرقه بزنه و یکباره احساس

کنه که وای چه قدر دوست داره گاهی نقاشی بکشه  یا . . .خودم که تا بوم و

قلم مو و رنگ میبینم یا صدای کشیده شدن قلم روی کاغذ رو میشنوم ، دست

و پام سست میشه و با خودم میگم چه قدر وقته قلم مو به دست نگرفتم

افسوس .

دیروز که عرفان جون صبح زود لباساشم پوشید و آماده رفتن شد و یکباره حالش

بد شد ، خب اولش خیلی نگران شدم و به او رسیدگی کردم و بعد خواستم که

کمی بخوابد اما حدود ده که بیدار شد و حالشو پرسیدم و خیالم راحت شد که

سلامته ، برای بازدید از خانه مقدم برنامه ریزی کردم .مینویسم تا هم

خاطراتمون ثبت بشه و هم شاید اگه نرفتید یه برنامه ریزی کنید و شما هم

اقدام کنید.

خانه مقدم ا خانه های مجلل دوره قاجاریه هست . متعلق به احتساب الملک

بوده . او دو تا پسر به نامهای حسن و محسن داشته که هر دو برای تحصیل به

اروپا میروند حسن از فعالان ادبی و سیاسی و اجتماعی بوده و در جوانی فوت

میکنه و محسن نقاشی و تاریخ هنر و باستانشناسی میخونه و در سال 1315

شمسی به کشو ر برمیگرده و همراه همسر فرانسوی اش سلما در خانه پدری

زندگی میکنه . استاد مقدم از اولین استادان آکادمیک باستان شناسی بوده در

ایران ودر تاسیس دانشکده هنرهای زیبا و گروه باستانشناسی دانشگاه تهران

مشارکت داشته و . . .

استاد و همسرش آثار بسیاری از گوشه و کنار دنیا و آثار باستانی بسیاری از

ایران جمع آوری کرده و در خانه خودشان یعنی همون خانه پدری نگهداری

میکرده اند و سال 1351 خانه و مجموعه آثار گرانبهای آن را وقف دانشگاه تهران

میکنند تا علاقه مندان از آن بهره ببرند. سال 1366 استاد فوت میکنند و

سال1369

همسر ایشان هم از دنیا میرند و پس از عملیات مرمت عمارت و آثار تاریخی در

سال 1388 موزه افتتاح میشه . مساحتی حدود 2117 متر مربع داره و شامل

سه حیاط بیرونی و اندرونی و سرایداریه .

آدرس موزه : تهران خیابان امام خمینی . بین شیخ هادی و ولیعصر. پلاک 251

تلفن 66463144

باران خانم ما در حیاط بسیار زیبای عمارت حسابی بازی کرد و لذت برد . تا

میرفتیم داخل عمارت میگفت بریم بیرون یه هوایی بخوریم . اما من و عرفان که

به این نتیجه رسیدیم که هنر از هر نوعش چه قدر میتونه آرام بخش باشه و آدم

رو سرحال بیاره .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان علي خوشتيپ
9 فروردین 91 9:11
سلام دوست عزيز.سال نو مبارك.ممنون كه به وبمون سر زديد.ماشاالله باران جون خيلي نازه، خدا حفظش كنه براتون



سپاس از مهربانی شما

بابای ارشیا خان
11 فروردین 91 20:53
وب خوب دارین تبریک میگم از همه چیز نوشتین الا از باران . شما باید بجای اینجا یه سایت درست حسابی باز می کردین و دانشنامه می ساختین . اطلاعاتتون زیاده تبریک میگم. باران رو جای من ببوسید خداوند براتون حفظش کنه


به نظرم متن و حاشیه در کنار هم زیباترند.مرسی از نظرتون .
شيدا
20 فروردین 91 10:33
سلاممممممممم سودابه جون كجايي بابا عيد تموم شد زود بياين حوصله ام سر رفتتتتتتتتتتتتتتتتت منتظر مطلب جديدتممممممممممم


چشم به زودی میرسم خدمتتون با مطالب تازه . گرچه کلا من یه ذره توی به روز کردن اینجا تنبلم . ببخش.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به برای باران می باشد