بارانباران، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

برای باران

ارزشها و . . .

1390/4/16 0:00
نویسنده : سودابه
1,833 بازدید
اشتراک گذاری

 

********************************************************
********************************************************
********************************************************
 

پنجم تیر ماه جاری یه مطلبی رو از نیاز روز خوندم که به نظرم جالب اومد و فکر

میکنم بد نباشه اگه بعضی حرفا زبان به زبان پخش بشه و همه اونو بشنوند.

مطلب رو به طور کامل کپی کرده و تقدیم میکنم.

 

نمونه هایی از تجاوز در مکان هایی که ارباب رجوع دارند

(اعم از دولتی و خصوصی)

از خواننده گرامی خواهش میکنم چند دقیقه ای وقت بگذارد و تا آخر متن را

ملاحظه فرماید. باور کنید این موضوع،مشکل روزمره همه ما ایرانیان و است و

متاسفانه به آن عادت کرده ایم.


اگر کار شما امروز انجام میشود و من آن را به فردا حواله میکنم

متجاوز هستم.

اگر برای نشان دادن  اهمیت امضایم  به کار شما ایراد بیهوده بگیرم

متجاوز هستم.

اگر اطلاعات محتوای پرونده ات را که گاهی برای به دست آوردن آنها سالها

زحمت کشیده ای و هزینه کرده ای خیلی راحت در اختیار دوستان (سببی و

نسبی و پولی) خود قرار دهم

متجاوز هستم  .

اگرفقط به خاطر اینکه درمراجعه به من احترام مورد توقعم راانجام نداده ای و

شمارا اذیت کنم

متجاوزهستم

اگر به خاطر اینکه صرفا از قیافه ات خوشم نمی آید و باب طبعم نیستی,

جواب سر بالا دهم ,

 متجاوز هستم.    

اگر به خاطرراهنمایی نامناسب و یا اشتباه من دچار خسارات زیادی شده ای ,

متجاوز هستم.

 اگربرای رسیدن به محل کار من که معمولا در بهترین و شلوغ ترین نقطه شهر

است مجبوری چندین کیلومترترافیک را بپیمایی وساعت ها وقت بگذاری و

مبالغ سنگینی هزینه وبنزین وکرایه و قرص اعصاب و ...دهی و تازه وقتی به

محل کارم رسیدی ، به خاطر اینکه امروز حوصله ات را ندارم , در اتاق کناری

پنهان میشوم و همکارم میگویدفلانی  مرخصی/ماموریت/ استعلاجی/...است

و شما مجبور میشوی بارها و بارها باصرف هزینه   زیاد بیایی و بروی تا روی

مه رخ من را ملاحظه کنی، . .

 

 _چون امروز دوست اینترنتی من بعد از مدتها آنلاین شده و من دارم بااو چت

میکنم و پشت  مانیتوری که نشسته ای من دارم حرفهای عاشقانه ام را

مبادله میکنم , ولذا فرصت صحبت با شما  را ندارم وبهانه می آورم که امروز

رییس نیست که امضا کند , برو فردا بیا . . .

 

_از آنجا که دارم ایمیلهای بسیار آموزنده ای! را چک میکنم  و خیلی فرصت

صحبت و انجام کار شما را ندارم یه جورایی جواب سر بالای محترمانه به شما

میدهم . . .

 

_بدون کمترین توجهی به شمادرحال صحبت باموبایل بادوست عزیز

وشفیقم/همسرم/فرزندم/شریک   شغل دومم/بنگاه معاملات ماشین

یااملاک . . .  هستم و شما مجبور میشوی بیش از یک ساعت   مقابل من

حرص و بخوری واز ترست صدایت هم در نیاید. . .

_ کاری را که خیلی سریع و راحت میتوان انجام داد عمدا کند انجام دهم تا

ساعت اداری تمام شود و شما مجبور شوی باز هم با مشقفت فراوان طی

مسیر کنی و ....

_به خاطر دلخوری هایی که از رییسم دارم و میخواهم او را ضایع کنم تلافی

اش راسر شما در آورم وعمدا کار شمارا را خراب کنم . . . 

_از شوهرم یا خانمم ناراحتم و تمرکزی بر کارم ندارم و کار شما را بدون دقت

انجام میدهم و با عث خسارت به شما میشوم . . .

_بعد از مراجعه به اتاقم متوجه میشوی که من نیستم , در حالیکه در اتاق

دیگری مشغول مذاکره با همکاران محترم در مورد اینکه کدام مدل ماشین بهتر

است,کدام منطقه خونه بهتری برای خرید پیدا میشود, بعد از ظهر از کجا

برویم :لپ تاپ، لوازم آرایشی ،مانتو،کت و شلوار،...و یا اینکه تعطیلات به کدام

کشور سفر کنیم .چطوری بتونیم اقامت از فلان کشور بگیریم....مسایل

سیاسی،  صحنه تصادف امروز تو خیابون،رنگ لباس فلان همکار،و هزاران

مسئله مهم و بی اهمیت دیگر هستم. و تازه وقتی برای برداشت وسایلم به

اتاق میایم که بروم خانه ,شما را میبینم وسرت داد میکشم که این چه وقت

آمدنه؟ چرا آخر وقت می آیی ؟ فردا صبح زود اینجایی!! و شما هم

خیلی مظلومانه فقط میگویی :چشم آقای مهندس ،آقای دکتر،خانم

مهندس ،خانم دکتر،قربان،خانم،آقای رییس،خانم رییس،...

_برای خرید وسیله چندین میلیونی  مورد علاقه خودم یاهمسرم مشکل مالی

دارم و محل کارم هم به این مشکل من بی اعتناست! (واحتمالاشما هم

همینطور!) و لذا عدم انجام صحیح کار را راهی برای جلب توجه رییسم(و یا

شما) به مشکل مالی ام برمیگزینم. . .

_در محل کارم! در ساعت کاری! یه مراسم احتمالا مذهبی!است و من هم

چون خیلی فرد معتقدی هستم ,مقید به شرکت به این مراسم هستم و شما

مجبوری حداقل یه ساعت در سالن محل کارم ازبلند گوها صدای آن مراسم را

بشنوی!!!. در حالیکه برای کارت برنامه ریزی کرده ای و چندین کار دیگر هم

داری و فقط باید یک برگه را از من بگیری تا به بقیه کارهات برسی. . اتفاقا به

دلیل   همین تاخیر یک ساعته کل آن روزت باطل میشود و به هیچکدام

کارهایت نمیرسی.

_ ...

_ ...

_ ...

_ ...

_ ...

_ ...

و دهها نمونه کوچک و بزرگ دیگر که در صورت انجام هر یک از آنها:

من متجاوز خواهم بود

********************************************************
یادمان باشد که :

                                                     
در جامعه هیچ چیزی بالاتر و با اهمیت تر از رعایت حقوق مردم نیست.

ممکن است خداوند از تمام گناه هایمان درگذرد ولی حقوق مردم :نه! و باید

حق دیگران را ادا نمود.

دروغ جزو بزرگترین گناه ها میباشد , از همه نوع آن از قبیل مصلحتی و

غیر مصلحتی(در بسیاری از مواردی که در بالا اشاره شد،مبنای کار از یک دروغ

شروع شد.ا)

غیبت و پشت سر دیگران حرف زدن در همه کشورهای دنیا اعم از بلاد کفر و

غیر کفربسیار پست و خفیف شمرده میشود....از قضا در مذهب رسمی

کشورمان نیز بزرگترین مجازات در قبر و برزخ و قیامت برایش عنوان شده.

هر  کسی که کوچکترین حقی از دیگران بر گردنش باقی مانده به هیچ وجه تا

جلب رضایت طرف(اعم از مسلمان و غیر مسلمان) نمیتواند از پل صراط عبور

کند.رعایت حق مردم  بسیار ظریف است حتی اگر فردی یک ثانیه هم بدون

دلیل معطل من شودمن به همان اندازه مدیون آن فرد خواهم بود

دروغ برایمان بسیار عادی شده حتی اگر به اشاره سر  به دروغ جواب بلی یا

خیر بدهیم.

 
*************************************


در تیتر این نوشتار از عبارتی استفاده شده است که ناخود آگاه  توجه ها را از

لحاظ مختلف به خود جلب میکند.

یکی ممکنست به دلیل محتوای سیاسی اخیر این کلمه به ان توجه کند,یکی

از جهت کنجکاوی,یکی از جهت اخبار روز,دیگری از نظر اینکه یک مطلب مهیج

بخواند و برای دیگران تعریف کند,و چندین جهت زشت و زیبای دیگر...ولی کمتر

کسی از این دیدگاه به این کلمه توجه کرده که درحقیقت معنای حقیقی این

عبارت یعنی ظلم و ستم به دیگران .و یا ضایع کردن حقوق دیگران و تمام موارد

بالا از نمونه های این ظلم و ستم است.


*********

بنده به هیچ عنوان قصد جسارت به قشر خاصی از جامعه را در این نوشتار

نداشته ام.فقط هدف انعکاس برخی رویه های غلط رایج در سطح جامعه است

بدیهی است تا زمانی که از خود انتقاد نکنیم حرکت به سمت اصلاح غیر ممکن

است.

نکته دیگر اینکه هر کسی باید از خود شروع کند و نباید منتظر اصلاح این

فرهنگ غلط دیگران باشیم. اگر هر کسی از خود شروع کند قطعا جامعه به

سمت اصلاح و بهبود حرکت خواهد نمود. در این امور نمیتوان منتظر حرکت از

بالا بود .در صورتیکه فرهنگ از بدنه آغاز شود مدیران رده های بالاتر نیز مجبور به

هماهنگی با فرهنگ غالب بدنه خواهند بود. در این باب بحث زیاد است و ....

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان هستی جون
14 تیر 90 14:49
جالب بود
مامان فرشته
16 تیر 90 12:02
سلام سودابه نازنینم
این متن خیلی جالب و تاسف برانگیز بود متاسفانه چون واقعیت محضه
ممنونم از کامنتت خیلی خوشحالم کرد کلی انرژی + گرفتم
بوسسسسسسس برای تو عزیز و باران نازنینم


شاد و سلامت باشید.
مادر سامان
17 تیر 90 0:36
سلام
عالی بود


سپاس .
مامان ماهان
20 تیر 90 13:18
جالب بود
مریم
21 تیر 90 11:34
سلام خانومی
مرسی به وبلاگ دیانا سرزدین
یکی از تلخیهای جامعه ما همین مطابی هست که شما نوشتین
برای خود من به عنوان یه تلنگر بود امیدوارم همه ملزم به رعایت و احیای ارزشهای از دست رفته بشوند
من شما رو لینک میکنم شما هم اگه دوست داشتین با دیانا الهه ماه و جنگل لینک کنین لطفا
موفق باشید


سلام . میشه گفت همه ما به نوعی گاهی حتی ناخواسته خطا میکنیم . این یه نگاه از یه زاویه دیگه اس.
با کمال میل . از دوستی با شما خوشحال میشیم.
مامان آريا
21 تیر 90 12:26
خيلي جالب بود
مامان فرشته
22 تیر 90 12:49
سلاممممممممممم سودابه نازنینم خوبی ؟
باران جونم خوبه ؟
ممنونم از کامنتت
آرومم کرد
ممنون
بوسسسسسسسسس


سپاس از لطفت . من و باران همیشه به یادتون هستیم و براتون بهترینها رو آرزو میکنیم.
مرجان مامان پسر ناز
23 تیر 90 1:00
واقعا که قابل تامل هستش
من هم فکر کنم ازش تو وبلاگم استفاده کنم البته با اجازت گلم


خواهش میکنم و بسیار خوشحال میشم.
مامان فرشته
24 تیر 90 12:58
عاشقتونممممممممم
ممنونم از مهربونیات
بوسسسسسسسس


دلتون همیشه شاد باشه.
مامان آريا
25 تیر 90 12:57
منم اميدوارم دوستان خوبي و كمك خوبي براي هم باشيم و كوچولوهامونم در آينده دوستان خوبي براي هم بشن
فرشته مامان امیر طاها
13 مرداد 90 3:47
سلام سودابه جان
من تازه عضو اشپز انلاین شدم بیشتر دوستام نی نی سایت هستن البته الان که تابستونه و درس ندارم بیشتر فعالیت میکنم و گرنه که بعدش اسیر درس میشم برای خودم هم وقت کم میارم ولی همیشه وبلاگم را سر پا نگه میدارم به خاطر پسرم و به خاطر دوستانی که توی این مدت پیدا کردم که همیشه به یادشون بوده و هستم .... امیدوارم شما هم یکی از بهترین دوستانم باشی و من نیز .
باران بی نظیرت را ببوس
لینکتون هم میکنم با اجازه ...به امید دوستی های ماندگار


مرسی از مهربانیت .
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به برای باران می باشد