بارانباران، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 9 روز سن داره

برای باران

دعای کوروش برای ایران

1390/7/20 11:35
نویسنده : سودابه
1,975 بازدید
اشتراک گذاری
 
 
 
 
روزی بزرگان ایرانی ومریدان زرتشتی از کوروش بزرگ خواستند که برای ایران
 
زمین دعای خیر کند وایشان بعد از ایستادن در کنار اتش مقدس اینگونه دعا
 
کرد:
 
خداوندا اهورا مزدا ای بزرگ آفریننده آفریننده این سرزمین
 
بزرگ،سرزمینم ومردمم راازدروغ و دروغگویی به دور بدار
 
بعد از اتمام دعا عده ای در فکرفرو رفتند واز شاه ایران پرسیدند که چرا این
 
گونه دعانمودید؟فرمودند:چه باید می گفتم؟ یکی جواب داد :برای خشکسالی
 
دعا مینمودید؟
 
کوروش بزرگ فرمودند: برای جلو گیری از خوشکسالی انبارهای اذوقه وغلات
 
می سازیم
 
دیگری اینگونه سوال نمود: برای جلوگیری از هجوم بیگانگان دعا می کردید ؟
 
ایشان جواب دادند: قوای نظامی را قوی میسازیم واز مرزها دفاع می کنیم
 
گفتند:برای جلوگیری از سیلهای خروشان دعا می کردید ؟
 
پاسخ دادند: نیرو بسیج میکنیم وسدهایی برای جلوگیری از هجوم سیل می
 
سازیم .
 
و همینگونه سوال کردندوبه همین ترتیب جواب شنیدند…
 
تا این که یکی پرسید: شاها منظور شما از این گونه دعا چه بود؟!
 
و کوروش تبسمی نمودند واین گونه جواب دادند :
 
من برای هر سوال شما جوابی قانع کننده آوردم ولی اگر روزی یکی از شما
 
نزد من آید و دروغی گوید که به ضرر سرزمینم باشد من چگونه از آن باخبر گردم
 
واقدام نمایم؟ پس بیاییم از کسانی شویم که به راست گویی روی آورند ودروغ
 
را از سرزمینمان دور سازیم…که هر عمل زشتی صورت گیرد باعث اولین آن
 
دروغ است.
 
 
 
کوروش 4

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

ونوس
21 مهر 90 16:24
سلام
خیلی جالب بود
به روزم بهم سر بزن خانمی
شاد و سلامت باشی


مرسی . ممنون از زحماتت .
هدیه جووووووووون
22 مهر 90 11:37
سلام
ممنون از متن زیباتون
یادش گرامی





مامان سانای
24 مهر 90 8:43
روحش شاد ویادش گرامی


عاشق باران
25 مهر 90 10:30
سلام به ما هم سر بزنین خوشحال میشیم


سلام . با کمال میل .
محمدحسین عشق جاودان
26 مهر 90 10:06
سلام گلم .خيلي قشنگ بود .اين فکر بعضي وقتها ذهم منو مشغول مي کنه .ولي به قولي چقدر زود دير مي شود.دوستون دارم زنده باشيد و سلامت به يادتون هستم


شاد و سلامت باشید .
مامان دیانا
26 مهر 90 15:19
سلام خانومی خیلی قشنگ بود راستی ما آپیم با جشن تولد
ونوس
26 مهر 90 15:40
سلام
ممنونم سودابه جان خیلی لطف داری عزیزم
بله درسته فرانسه یه کم سخت هست اما زود یاد می گیری اگه علاقه داشته باشی
توفکر اون چیزی که خواسته بودی برای جشن تولد هستم پیدا کردم خبرت می کنم
موفق باشی


یه دنیا سپاس از محبتت .
مامان زهرا نازنازی
26 مهر 90 19:39
پایدار باشید دوست مهربونم


نگين
28 مهر 90 13:31
سلام دوست خوبم
ميخواستم فقط سلام و عرض ادبي كرده باشم . اميدوارم كه هميشه خوشحال شاداب سرحال و سلامت باشين


بی نهایت سپاس از مهربانی شما .
نرجس
2 آبان 90 12:49
سلااااااام وای چه دختر نانازی دارید
اکثر نوشته هاتونو خوندم در حالیکه لبخند روی لبم بود .
از طرف من ببوسیدش


مرسی از محبتتون .
ثریا
6 آبان 90 21:54
بسیار زیبا بود.


مرسی خاله گل .
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به برای باران می باشد