بارانباران، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

برای باران

خواندنی های آموزشی

1389/11/23 23:26
نویسنده : سودابه
1,425 بازدید
اشتراک گذاری

از پیش از تولد دختر گلم ، من دچار ولع خواندن و گردآوری  هر نوع مطلب آموزشی ، تربیتی ،مسائل مربوط به دوره بارداری  و . . . شدم. آنچه رو که گردآوری کرده بودم رو به مامانای چشم انتظار نی نی بسیاری دادم . خیلی از اونا رو حتی در کلاسم به دانش آموزانم میگم تا اون رو به خونه منتقل کنند . خب البته بیشتر موارد تغذیه ای وساعت خواب و از اون دسته حرفایی که معمولا  بچه ها به معلمهاشون بهتر گوش میدند و موضوع رو جدی میگیرند. هر وقت فرصتی دست داد بعضی از اونا رو اینجا هم مینویسم .

چند ماده غذایی هست که  می‌تواند باعث افزایش هوش کودکان شود و یا روی کارکرد 

مغز تاثیر مثبتی داشته باشه. یکی از اونا کره بادام زمینیه

که اینجا هم نوع داخلی و هم نوع خارجی اون هست و البته دومی قیمت تپلی هم داره ولی انصافا خیلی خوشمزه تره.

راجع به جو دوسر هم بسیار خوانده ام اما خب اغلب کسی درست نمیدونست چی

هست ولی یه نوع نان غنی شده با جو دوسر هست که بعضی از فروشگاه های مخصوص نان

های غنی شده دارند.

 

 

 

 

سیب زمینی شیرین  که میگویند سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ است و می‌تواند با

فعال کردن عصب‌ها،قدرت تفکر را بالا ببرد.

و ماهی سالمون - ماهی آزاد -که منبع غنی از پروتئین و اسیدهای چرب چون امگا ۳  

است و می‌توانند سیستم عصبی را تقویت کنند.

 

 

 

تخم مرغ‌های خانگی منبع غنی از چولاین که باعث گسترش فعالیت مغزی و حافظه می‌شود.

توت فرنگی و قره قاط نیز از مواد غذایی مفید و مغذی برای کودکان هستند. که

می‌توانیم با مخلوط کردن این میوه‌ها با ماست، یک دسر خوشمزه برای کودکان تهیه کنیم.

این میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که     ادراک،حافظه و ارتباط ذهنی را در کودک

تقویت کرده و باعث رشد فکری و قدرت تمرکز می‌شود.

 

 

وحبوباتی چون لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و سایر

حبوبات منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که باعث خون‌سازی در رگ‌ها و

تقویت سلول‌های عصبی می‌شوند.میشه از این حبوبات در سالاد، سوپ و یا آش‌های

مختلف استفاده کرد.

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان فرشته
21 بهمن 89 10:50
خوشحال شدم منم شما رو لینک کردم
زينب عشق مامان و بابا
22 بهمن 89 19:37
هزار ماشاالله به گلتون خدا حفظش كنه
احسنت به سليقتون كه نستعليق مي نويسيد


سلام و سپاس
ممنون که به من و باران سرزدید.
مامان فرشته
23 بهمن 89 15:13
سلام من رفتم طبق توصیه شما کره بادوم زمینی گرفتم نون جوی دو سر هم از قبل مصرف می کرد خیلی ممنون سودابه جونم
شبنم
24 بهمن 89 1:07
ممنون خیلی اطلاعات خوبی بود
مامان هستی جون
12 تیر 90 22:13
دستتون درد نکنه .جالب و مفید بود
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به برای باران می باشد