بارانباران، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

برای باران

ثروت کوروش

1389/11/12 20:43
نویسنده : سودابه
1,774 بازدید
اشتراک گذاری

ا ین عنوان یه مطلب جالب درباره کوروش کبیر بود که در شماره اخیر دانستنیها آمده. با کلی کنجکاوی به سراغش رفتم. نوشته بود کوروش همیشه پس از پیروزیهایش همه غنایم رو به تمام بین مردمش تقسیم میکرد و چیزی برای خود بر نمیداشت.یه روز پادشاه لیدی او رو نهی میکنه که چرا برای خودت چیزی بر نمی داری و کوروش جواب میده : خب اگر این ثروت رو برای خودم برمیداشتم ُچه قدر بر ثروتم افزوده میشد؟

پادشاه لیدی یه رقمی رو میگه و کوروش پس از کمی فکر به جارچی ها میگه که به مردم خبر بدند که کوروش برای کاری به پول نیاز داره . جارچیها خبر میدند و مردم هرچه داشته اند می آورند. بعد کوروش می خواد که اونا رو بشمارند. چنین می کنند و به مبلغی میرسند که چندین برابر رقم مورد نظر شاه لیدی بوده. سپس کوروش میگه:ثروت من اینه . اگه اونا رو پیش خودم نگه میداشتم ُهمیشه باید نگران اون و مراقبش بودم اما حالا پیش مردم منه و خیالم راحته.

با خودم فکر میکردم این فکر مال آدمی در چندهزار  سال قبل بوده ؟صرف نظر از همه نکته های مهمی که در این متن وجود داره و میتونه درس مهمی برای همه ما باشه برای امثال من و شما تا چه اندازه اهمیت خواهد داشت.این که تربیت صحیح و خانواده روشن و آگاه تا چه اندازه در آینده فرزندانمون و آینده حتی یه جمع و یه گروه و یه شهر و . . . موثر باشه. و خب یه دنیا فکر و احساس و خیال توی فکرم جرقه زد و دلم از احساسی متفاوت پر شد و و و و باقی با شما و و و و

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان فرشته
12 بهمن 89 20:47
این مطلب برای من پارسال میل شده بود منم خیلی از خوندنش لذت بردم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به برای باران می باشد