بارانباران، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 6 روز سن داره

برای باران

رولت ده دقیقه ای

1391/10/10 21:58
نویسنده : سودابه
11,353 بازدید
اشتراک گذاری

 

یه رولت ده دقیقه ای بدون نیاز به فر یاد گرفتم از دوستان بسیار خوبم که

بالاخره دست به کار شدم و یه روز درست کردم . باورم نمیشد واقعا

ده دقیقهای و روی اجاق گاز درستبشه و باورتون نمیشه که چه قدر سبک و

خوشمزه بود . برای کرم داخلش علاوه بر خامه کمی هم شکلات خونگی

درست کردم . یه چیزی مثل شکلات صبحانه که وقتی با خامه ترکیب شد ،

رنگ هر دوش رو گرفت . شما یا یه دست سفیدش کنید یا یه دست قهوه ای و

شکلاتی . 

 

ک

رولت

اینم دستورش : در ادامه

تخم مرغ 2 عدد درشت

 

آرد گندم الک شده   50 گرم ( نصف پیمانه )

 

شکر 50 گرم

 

 تخم مرغها را با شکر مخلوط میکنیم و کاملا هم میزنیم تا شکر حل شود. آرد

راهم اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم. مایه بدست آمده نباید خیلی سفت

باشد. کف تابه چدنی را با روغن مایع چرب میکنیم و روی حرارت ملایم قرار

میدهیم. سپس مایه را داخل آن میریزیم تا بپزد.

 

وقتی یک روی آن پخته شد برمیگردانیم تا روی دیگر هم طلایی شود. یک ورق

کاغذ روغنی را روی حوله نمناک پهن میکنیم و نان بدست آمده را روی آن

برمیگردانیم و با کمک حوله آنرا رول میکنیم. وقتی خنک شد رول را باز کرده و

هر نوع کرم یا خامه و میوه های مورد نظر خود را روی آن میچینیم و دوباره آنرا

رول میکنیم و در یخچال قرار میدهیم. کمی که خنک شد آنرا برش زده و سرو

میکنیم.


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

ستاره زندگی
11 دی 91 7:51
دست مامانی خوش سلیقه درد نکنه


مرسی از محبتتون.
شیرین
18 دی 91 18:32
سلام مامان مهربون.منم چند روز دیگه تولد دخترمه و دنبال ایده های جالب برای تولدش می گردم. آفرین به این پشتکارتون
بهار
1 اردیبهشت 92 12:26
عزیزم من دیروز این رولتو درست کردم اما بوی خامی میداد . کناره هاشم خشک شده بود . به طور کلی اصلا شبیه رولتایی که خوردم نبود.. بعد از سرد شدن هم سفت شد ... به نظرتون مشکل از کجا بوده؟


نمیدونم عزیزم . چی بگم . دوستان من توی یه سایت آشپزی هم درست کرده بودن و همه راضی بودن . بی تردید یه فوتی باید باشه اما من اونقدر وارد نیستم که نظر تخصصی بدم . ولی میپرسم اگه چیزی آموختم میگم خدمتتون.
لیلا
3 اردیبهشت 92 18:38
سلام مامان مهربون.دست گلت درد نکنه.به خدا حال کردم واسه اینهمه عشقت نسبت به بچه هات.خدا حفظشون کنه.
شيرين
23 خرداد 92 10:42
سلام,خيلي عالي بود لطفا در مورد كرم داخل رولت بيشتر توضيح بدين من اولين بارمه ميخوام رولت درست كنم


به روی چشم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به برای باران می باشد