بارانباران، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 5 روز سن داره

برای باران

تولد مامان

1391/5/12 13:53
نویسنده : سودابه
9,540 بازدید
اشتراک گذاری

 گل

چهارشنبه تولد من بود و تو از صبح دهها بار به من تبریک گفتی . مدام هم

منتظر کادوها بودی که بازشون کنی .

همیشه کادو باز کردنو دوست داری .مامانی و بابایی و خاله جون ، مریم جون و

دایی مهربونت هم مثل همیشه در کنارمون بودند . ماه رمضان بود و خب

پذیرایی از ساعت هشت و نیم به بعد شروع شد . البته مامانی و بابایی و

خاله جون به اصرار عرفان جون و ما زودتر اومدن و با هم بودیم . فیلم دیدیم و

صحبت کردیم . تو مثل همه وقتایی که مهمون داریم از همیشه شادتر و

شیطون تر بودی . دو سه روز پیش برای یکی دو روزی بد حال بودی البته پیش

دکتر ثقفی رفتیم و گفتند که چیز مهمی نیست و لازمه که کمی استراحت

کنی که خب مگه میشه تو آروم بشینی .

شام رو بعد از اذان و همراه با افطار سرو کردیم . دستور همه رو در ادامه

مطلب خواهم گذاشت .

بابامهدی اصرار داشت که مهمون او باشیم ولی من دوست داشتم همه چیز

رو خودم درست کنم .به هر حال از توجه و محبتش و هدیه بسیار خوبش 

ممنونم.

عکسا رو نمیشه اینجا برات بذارم اما همه رو به امید خدا برات نگه میدارم تا

وقتی بزرگتر شدی بازم ببینی .

 

گل

توپک خرما و حلوا

خرما و حلوا

 

بقیه رو در ادامه ببینید.

 

غذامون ساده بود .منظورم اینه که بدون تزییناتی که دوست داشتم بود .

الویه در کاسه های نونی .

 

کاسه های نونی

 

الویه

 

خوراک در کاسه خمیری

 

کاسه خمیری

 

خوراک

 

مرغ سوخاری با دستور جدید

 

مرغ سوخاری

 

ماکارونی که ظاهرش خوب نشده اما انصافا مزه اش عالیه.

 

ماکارونی

 

ژله نیمرو

 

ژله نیمرو

 

کارامل

 

کارامل

 

و کیک تولد که دستپخت من و خاله است و خیلی خوشمزه شده بود .

 

کیک

 

 

کیک

 

میز غذاکه خیلی ساده و بدون تزییناته.فرصت نشد با وجود باران خانم خوشگلم که مدام دستورات رنگارنگ میده .

 

میز غذا

 

من راستش دوست ندارم از هدایا و کادوهایی که توی مراسم مختلف برامون

میارن عکس برات بذارم . اما این یکی برام جالبه و دوستش دارم . جعبه

موزیکال که سلیقه مامانی و بابایی عزیزه و به همین دلیل دوستش دارم .خب

مثل همیشه همراه یه سکه طلا که کار همیشه شونه و ازشون ممنونیم .

البته سکه های داخل جعبه ، سکه های پنج و ده و دو ریالی قدیمیه .

 

 موزیک باکس

حضورشون توی زندگیمون بسیار بسیار ارزشمنده .

 خدا همه پدر و مادرا رو برای بچه هاشون حفظ کنه .پدر و مادر و خواهر جون

عزیز و دوست داشتنی من ، برادرم و همسر خوش اخلاق و مهربونش و همسر

و فرزندان عزیزم رو برامون در پناه خودش حفظ کنه .

 

 گل

توضیحات

ژله نیمرو : نصف ژله پرتقال رو با یک لیوان آب جوش مخلوط کردم . چند قاشق شیر به اون اضافه کردم و در قالب یخ ریختم و به یخچال منتقل کردم . برای سفیده یک بسته ژله اوورا رو در یک لیوان شیر حل کردم . بعد نصف لیوان شیر به اون اضافه کردم و توی یه ظرف مسطح ریختم و داخل یخچال گذاشتم . وقتی هر دو بست ، سفیده رو نامنظم بریدم و توی ظرف کشیدم و زرده ها رو هم روی اون ریختم .

کاسه خمیری : با خمیر فلافل .یعنی نخود چرخ شده و سیب زمینی رنده شده و تخم مرغ  را مخلوط کردم  و توی قالب مافین گذاشتم و یه ربعی در فر گذاشتم . بعد در آوردم و برای خوشمزه و برشته تر شدن داخل روغن داغ سرخ کردم . بعد از مواد ( پیاز داغ ، گوشت چرخ کرده ، قارچ ، سیبزمینی سرخ شده خلالی ، گوجه خرد شده ،رب گوجه و نمک و ادویه ) پر کردم و روش پنیر پیتزا ریختم و داخل فر گذاشتم .

کاسه نونی : نون تست رو قالب زدم و داخل قالب مافین گذاشتم و داخل فر بیست دقیقه ای موند . در آوردم و کمی قبل از سرو غذا با الویه پرش کردم .

مرغ سوخاری : من قبلا فقط مرغ رو مزه دار میکردم و سرخ میکردم اما تازگی یاد گرفتم که مرغ رو در ادویه و زردچوبه و پیاز و زرد چوبه و آویشن بپزم و سپس در آرد سفید و زرده بزنم و سرخ کنم که عالی میشه .

کیک شکلاتی : دستورش مال نارین جونه که توی یه سایت باهاش آشنا شدم و ازش ممنونم.


کیک شکلاتی ساده

آرد 2 لیوان
شکر 1.5 لیوان
پودر کاکائو 5 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 1.5 قاشق چایخوری
نمک 1.4 ق چ
شیر 1.5 لیوان
روغن مایع نصف لیوان
وانیل 1 ق چ
تخم مرغ 3 عدد
سفیده و زرده رو جدا کرده و سفیده رو می زنیم تا به حالت کرمی در آید و از ظرف نریزد.زرده و شیر و شکر و روغن و وانیل رو با همزن می زنیم تا کرم شود.پودر کاکائو و بیکینگ پودر و آرد و نمک رو با هم مخلوط کرده و الک کرده و کم کم به کرم اضافه می کنیمیکدست که شد سفیده رو اضافه می کنیم و با قاشق چوبی خیلی آرووم به صورت دورانی هم می زنیم تا پف سفیده نخوابدو به مدت 20 دقیقه با درجه 180 سانتی گراد داخل فری که از قبل آماده شده میگذاریم.


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

مامان امیر مهدی(سوده)
13 مرداد 91 14:36
تولدت مبارک سودابه خانم گل هنرمند انشاالله هزار سال زنده باشی و سایه پر مهرت هزار سال بالای سر خانواده تان باشد خدا خانواده تان را هم حفظ کنه عزیزم.هزار تا بوس شکلاتی تقدیم دوست گلم


مرسی از محبتت دوست عزیزم .
مهرنوش مامان مهزیار
14 مرداد 91 13:33
سلام عزیزم
تولدت مبارک . انشاا... 120 ساله بشی در کنار خانواده عزیز و باران جون


یه دنیا سپاس .
مهتاب
14 مرداد 91 14:29
تولدت مبارک خانمی گل خیلی هنرمندی واقعا خیلی جالب بود بخصوص ژله پرتقالی


مرسی از محبتت دوست عزیزم.
شیدا مامان پانی
15 مرداد 91 11:51
ببخش ادرس یادم رفت بازم تولدت مبارککککککککککککککککککککککککککککککککک


سپاس دوست عزیزم.
مهرناز
17 مرداد 91 17:52
تولدتون مبارك سودابه خانم عزيز ارزوي بهترينها را براتون دارم.راستي تولدامون يه روز فاصلشه منم 13 مرداد بدنيا اومدم


پس تولدتون مبارک . همیشه شاد و خوش و سلامت باشی.
کلبه دل
19 مرداد 91 10:59
تولدت مبارک
لباس باران هم قشنگه مبارکش باشه


مرسی دوست عزیز.
مامان آیلا
21 مرداد 91 11:25
تولدمبارک


سپاس از محبتتون.
negin
2 شهریور 91 0:01
هر چند با تاخیر اما تبریک منو بپذیر

آپممممم


مرسی دوست خوبم .
مامانی حلما
9 شهریور 91 8:25
سلام ببخش که دیر اومدم سودابه جون . تولدت مبارک بانو . یک شاخه گل پیشکش اومدنت به این دنیا از طرف من و یکی هم از طرف حلما جونی .


مرسی عزیزم از لطفت.
مامان گیسوجون
17 شهریور 91 17:14
هزاران بار تولدت مبارک وای الان این شکلی شدم از خجالت


نفرمایید عزیزم . مرسی از توجهت.
مامان زهره
19 شهریور 91 11:36
عزيزم تولدن مبارك برات بهترين ها را آرزودارم


یه دنیا سپاس از محبتت .
مامان زهره
19 شهریور 91 11:37
سلام
محمد سپهر با كد 41 در مسابقه "روياي زيبا" شركت كرده خوشحال مي شم بهش راي بدين.
اين هم نشاني:
http://lavashak.niniweblog.com/post36.php



شرمنده که نبودم.
هانیه
30 بهمن 91 0:32
باران جان خیلی نازی ... مامان باران عزیز خیلی با سلیقه ای خیلی سایتت رو استفاده می کنم فقط ازت خواهش می کنم اگه امکان داره یه کاری کن که توی صفحه ات بشه از راست کلید استفاده کنیم مرسی گلم
باران
16 مرداد 92 10:39
خيلي با سليقه اي ماماني خوش به حال باران جون با مامان خوبش عالي بود هديه مامان بزرگشم خيلي خوشمله
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به برای باران می باشد