بارانباران، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 9 روز سن داره

برای باران

دلمه بادمجان متفاوت و پودینگ خونگی

1391/4/24 14:59
نویسنده : سودابه
4,756 بازدید
اشتراک گذاری

ل

ت

 

این دلمه رو شب جمعه این هفته برای اولین بار درست کردم .

مواد دلمه که همون همیشگی هاست . برنج که من پختم با نمک و کمی

روغن . لپه پخته ، گوشت چرخ کرده که به پیاز سرخ شده اضافه کردم و زرشک

و رب گوجه و برنج و لپه و جعفری خردشده .

بعد بادمجانها رو ورقه ای سرخ کردم و توی ظرف این طوری چیدم

و مواد دلمه رو داخلش ریختم و دوباره ورقه های بادمجان رو روی هم آوردم .

در ظرف دیگری با رب گوجه و زردچوبه و نمک و کمی آبلیمو ،

روی اجاق سس درست کردم و قبل از بستن بادمجانها روی برنج ریختم .

ورقه های بادمجان رو خوابوندم و روی ظرف رو فویل کشیدم و

توی فر گذاشتم .

مهمونامون که تعریف کردن . خوشمزه شده بود .


ئ

دلمه بادمجان

ت

دلمه

ئ

این پودینگ هم برای اولین بار درست کردم .

 برنج نیم دانه معطر را با آب پختم و سپس شیر اضافه کردم .

چند تا جوش زد . بعد توی میکسر ریختم .وقتی کمی سرد شد

با شیر کمی رقیق کردم . خامه زدم . بستنی وانیلی اضافه کردم .

ژلاتین رو جدا آماده کردم و به همراه کمی شربت آلبالو به مواد اضافه کردم

و توی قالب ریختم . خیلی خوشمزه بود

اما بهتره یه شب قبل از مهمونی درست بشه که حسابی خودشو بگیره.

 

ت

پودینگ

د

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

amirmahdi
24 تیر 91 22:49
ممنونم که لطف کردید به وبلاگ پسرم سر زدید خوش بحال خانواده شما که اینقدر هنرمندید


این از لطف شماست . سپاس .-@};
مامان دیانا
25 تیر 91 13:37
سلام خانمی خوبین ؟
نمی دونستم یه پارچه آشپزید
آفرین به این هنر نمایی ها و غذاهای خوشمزه
بوس برای باران عزیزم


اختیار دارید . از لطف شماست .
مامان آرميتا
25 تیر 91 18:12
سلام عزيزم ممنون از غذاي خوشمزه اي يادمان دادي گلم
آپم گلي


مامان نادیا و نلیا
27 تیر 91 13:15
مممرسیییییی

پیش ما هم بیاید


مرسی از حضورتون . حتما.
مهتاب
29 تیر 91 0:30
سودابه جون آفرین عجب کدبانویی هستی.
راستی این دلمه بادمجان چطوری میل میشه مثل همه دلمه ها بدون نون با همون برنج داخلش ظرف شما برای چند نفر آماده شده؟


بله عزیزم بدون نون . بستگی به اشتها و میل خورنده ها داره ولی به طور معمول فکر کنم ده نفر رو جواب میده شایدم بیشتر .
amirmahdi
29 تیر 91 9:33
امیدوارم شما دوست عزیزم هم همیشه شاد و خوشبخت باشید و لحظه لحظه های زندگی تان شاد و سرشار از عطر یاس باشد.دوستتان دارم ممنون از محبتتان .


سپاس و درود .
مهرناز
1 مرداد 91 13:44
خيلي جالب بود ممنون از اموزش خوبتون من كه خيلي بادمجان دوست دارم من يه بار همين روش را براي دلمه برگ مو بكار بردم خيلي راحت بود و خيلي هم خوشمزه و خيلي خوشگل شده بود توي قالب كيك درست كرده بودم.از سايت اشپزي رنگين ياد گرفتم.شاد باشيد


سپاس از لطفتون و مرسی از ایده خوبی که درباره کار خودتون دادید.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به برای باران می باشد