بارانباران، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 5 روز سن داره

برای باران

شکلات برای مهمونیها و تولد .

1391/2/3 22:46
نویسنده : سودابه
3,353 بازدید
اشتراک گذاری

 خخ

 

این دستور شکلاتیه که من درست میکنم و تو اونو خیلی دوست داری. برات

مینویسم تا بعد از این وقتی به امید خدا خانم شدی تو برای من درستش کنی .

من هم مثل تو این شکلاتو خیلی دوست دارم.حالا این دستورش. البته این

 شکلات رو با نام شکلات موزاییک هم میشناسند اما من با اندازه های چشمی

و به دلخواه ،گاهی موادش رو کم و زیاد میکنم . برای تهیه این شکلات اندازه

نمیدم ولی ناگفته پیداست که بعضی از مواد در این شکلات هر چه بیشتر

باشه، خوشمزه ترخواهد بود.مثل گردو . من از شکلات تلخ استفاده میکنم و

خب معلومه که کیفیت شکلات بسیار مهمه چون طعم اصلی و غالب ، طعم

شکلاته .

دستور تهیه :

ظرفی رو روی بخار آب قرار میدم . کمی کره در اون می اندازم و صبر میکنم تا

آب بشه . شکلات رو تکه تکه کرده و در ظرف میریزم و صبر میکنم تا اون هم

آب بشه . من کمی پودر کاکائو اضافه کرده و در کره و شکلات حل میکنم .

سپس یه تخم مرغ کامل به ظرف اضافه میکنم و حسابی هم میزنم .باید سریع

هم بخوره تا تخم مرغ نبنده . گاهی اگه مواد کمی سفت شده باشه از

بسته های هات چاکلت کمک میگیرم منتها در آب کمتری حل کرده و به مواد

اضافه میکنم . طعم خوبی میگیره . مواد رو از روی بخار آب برمیدارم و گردوهای

خردشده و سپس بیسکوییت پتی بور رو که قبلا خرد کرده ام اضافه میکنم و

حسابی مخلوط میکنم . گاهی قبل از افزودن این دو کمی خامه به مواد اضافه

میکنم و سپس این دو رو میریزم . بیسکوییت و گردو بهتره نه خیلی درشت

باشه و نه بسیار خرد .چون در حالت اول خوب و تمیز از آب در نمیاد و در حالت

دوم خیلی خمیر میشه . ما میخواهیم که خرده های بیسکوئیت و گردو رو زیر

دندون حس کنیم .بعد رولش کرده و در یخچال میذارم تا خودشو بگیره . بعد از

چند ساعت آماده است تا به هر روشی که مایلیم برش بخوره .  فقط این هم

بگم که این شکلات خیلی خوشمزه است و اگه کم درست کنی صدای من

در میاد و یه بار دیگه باید زحمت درست کردنشو بکشی.


 شکلات

توی عکس هوس برانگیز نیفتاده اما خیلی خوشمزه اس.

به من اعتماد کنید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

عاشق باران
3 اردیبهشت 91 21:46
دست شما درد نکنه برای باران جون می نویسید ما استفاده می کنیم بازم هنرمندی تونو به رخ ما کشیدید
فقط یه سوال چون به تخم مرغ خیلی حساسم می خواستم بپرسم توی این روش تخم مرغ کاملا پخته میشه؟
راستی مسابقه داریم


نفرمایید . چون میدونستم دوستان همه هنرمندند ، جرات نکردم رو به اونا بنویسم باران رو مخاطب قرار دادم . درباره تخم مرغ ، اصلا بوی اونو حس نمیکنید و کاملا هم پخته میشه .
عاشق باران
4 اردیبهشت 91 11:44
خیلی ممنون حتما امتحان می کنم
شيدا
5 اردیبهشت 91 10:47
ايول سودابه جوندستت درد نكنه باران جونو ببوس


مرسی از محبتت عزیزم.
نوشين
5 اردیبهشت 91 11:35
واااي دهنم آب افتاد چه شكلاتاي خوشمزه اي منم ميخوام امروز حتما" درست ميكنم
نوشين
7 اردیبهشت 91 11:54
شكلات درست كردم عاااالي شد.مرسي عزيزم بابت دستو پختي كه دادي


خوشحالم که خوب شده . نوش جان.
مهتاب
7 اردیبهشت 91 15:30
سودابه جون همیشه روزهات شکلاتی بیا وب من یک آرزوی زیبا برای باران کوچلو بکن منتظرم
بانوی زیبایی
9 اردیبهشت 91 2:49
سودابه جون من برگشتم عزیزم. کامنتها رو همه رو تایید کردم. این مدت اصلا نت نیومده بودم. شرمنده دوستم. عید شما هم با تاخیر مبارک/


خواهش میکنم . مرسی از تبریکت.
زهرا از نی نی وبلاگ213
11 اردیبهشت 91 22:53
مرسی که به ما سر زدید
دوست داریم در جمع دوستان شما باشیم و همیشه بهتون سر بزنیم


سپاس .
مهسا مامان باربد
13 اردیبهشت 91 16:09
merci mamane ba salighe


لطف دارید عزیزم.
مامان خورشيد
31 اردیبهشت 91 8:26
واي قيافه اش كه خيلي خوشمزه است. برم درست كنم. اول صبحي هوس كردم.


نوش جون.
✿ šᗩhᗩя ✿
1 شهریور 91 16:35
سلام ای جانم چه مامان خوبی وب منم بیاین باران جونم از طرف من ببوسید
سامانه پیام کوتاه نوآوران
8 اردیبهشت 92 23:23
سامانه پیام کوتاه رایگان سامانه پیام کوتاه رایگان نوآوران به وبمستران برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:‏ http://NoSms.ir/?page_id=569‎ سامانه پیام کوتاه نوآوران http://NoSms.ir
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به برای باران می باشد